dinsdag 26 januari 2010

Op herhaling....

't Schoot me zomaar ineens te binnen. Het gebed dat heel veel kinderen hebben geleerd om voor het slapen gaan te bidden. Velen nog op hun knietjes voor het bed. Handjes gevouwen óp het bed. Oogjes dicht.
En de inhoud is de kern van het evangelie in een paar eenvoudige woorden.
Zelf heb ik geen gebedje geleerd, toen ik klein was. Gelukkkig onze kinderen weer wel. En ik ben blij voor hen en voor mij. Want nu ken ik het zelf ook en het schiet me op m'n 54e opeens te binnen. En het ontroert me en ik stem er mee in.

Ik ga slapen, ik ben moe.
'k Sluit mijn beide oogjes toe,
Here, houdt ook deze nacht,
Over mij getrouw de wacht.

't Boze dat ik heb gedaan,
zie het Here toch niet aan.
Schoon mijn zonden vele zijn,
maak om Jezus wil mij rein.

1 opmerking:

  1. Ik heb het als klein meisje ook geleerd en heb dat mijn jongetjes ook weer geleerd incl. de uitbreiding. Ken je die ook, de andere coupletjes? Met Tijn zing ik 's avonds deze 2, op onze knieën, zo lief....

    BeantwoordenVerwijderen