dinsdag 6 mei 2014

Het gesprek van de dag

Jammer dat een aantal van jullie het supercynische van mijn vorige stukje over de nutridrink er niet in hebben gelezen. Het zal mijn beginnende schrijverschap wel zijn.

Zojuist een gesprek gehad met een chirurg over de operatie. Om maar met het goede nieuws te beginnen: de CT-scan van een paar weken geleden heeft uitgewezen dat de plekjes bij de longen, die bij de eerste scan waren gesignaleerd, niet zijn veranderd en nog steeds niet-specifiek zijn. Dus vrijwel 100% geen kanker. Ik had jullie al gemeld dat het nog spannend was, omdat ik bang was dat er ergens anders nog "iets" zou worden gevonden. Dat ging dus met name over deze plekjes, die ik niet expliciet genoemd heb in m'n blog, om jullie niet ongerust te maken.

Ja, en dan de operatie. Slokdarm en bovenkant van de maag eruit, maag omhoog getrokken en vastgezet in de hals. Daar merk ik verder niks van (hoop ik), alleen bij het wakker worden, ontdek ik dat er allemaal slangen in en uit m'n lijf gaan(neus (2x), mond, hals, maag, blaas en ik denk dat ik er nog een paar ben vergeten) en met een ruggenprik wordt een deel van mijn lichaam uitgeschakeld vanwege de pijn. Minimale opnametijd: twee weken, maar dat kunnen er ook best vier worden, want bij ruim de helft van de patiënten treedt er een of andere complicatie op, waarvan longontsteking en blaasontsteking de belangrijkste zijn.
Sjonge, over vier weken en een dag (4 juni) is het al zover. Kan ik niet even het stukje na 4 juni overslaan? Met Gods aanwezigheid en jullie meeleven kan ik het misschien doorstaan.

Ik zit nog steeds aan de nutridrink (zonder vakantiegevoel) en ga ervanuit dat dit niet meer anders wordt. Morgen het gesprek met de anesthesist.Wie weet welke rampen er me nog meer te wachten staan. Morgen horen jullie weer van me.

3 opmerkingen:

  1. Zo dat is heftig Joop! En je heb geen keus je moet er door heen!! Maar we hebben een grote God die je niet laat vallen!! We hopen en bidden dat je dat vast mag houden! Lieve groet Aga.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Het zal mijn beginnende schrijverschap wel zijn." > like!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "om jullie niet ongerust te maken"! Dat stelt me echt gerust ja, dat je af en toe wat kleine dingetjes weglaat...

    BeantwoordenVerwijderen