woensdag 22 oktober 2014

17 en 22.000

Wat een getob vanmorgen weer met die aderen zeg.... pas bij de vierde keer.... Gelukkig ligt het aan mij en m'n bloedbanen, die "wie niet weg is, is gezien" doen. Deze keer ook weer allemaal alleraardigste mensen, ook een alleraardigste arts. Je voelt je op een of andere manier toch welkom op een plek waar je helemaal niet wezen wilt.
Dilatatie heet het officieel. Oprekking of verwijding. Nu werd ik niet wakker tijdens de behandeling, want ik sliep helemaal niet. Gewoon een beetje suffig. Het was goed te doen, alhoewel ik liever in een diepe slaap was gevallen. Het was snel gebeurd en deze arts kwam achteraf nog even vertellen hoe het was gegaan. Ik had het "heel goed gedaan", dus dat was fijn en het gaatje om het eten en drinken doorheen te drukken is nu 17 mm. Het maximum. Behalve als het gaatje weer kleiner wordt, hoef ik niet meer terug te komen. 50/50. Aangezien ik al vaker op de verkeerde helft heb gestaan, ga ik er maar vanuit dat ik over een poosje nog wel een paar keer moet. Maar voorlopig niet. Wel liggen in het verschiet de arbo-arts, de radiotherapeute, de kno-arts en de chirurg. Dus Menzis, er komen nog wat declaraties bij. Er is aan mij al voor bijna 22.000 euro verspijkerd in dit kalenderjaar. Je blijkt dat gewoon op te kunnen zoeken. Zelfs kwam ik het tegen, zónder dat ik er naar zocht.
Als de zorgpremie of het eigen risico omhoog gaan, dan weet je hoe het komt.

1 opmerking: