dinsdag 23 december 2014

Slokdarmloze kerst

En als je dan de bedragen ziet, dan weet je weer waarom je verzekerd bent. Zonder zorgverzekering zou je al snel door je spaarcentjes heen zijn. 50.000 euro heb ik dit jaar gekost aan medische zaken. Natuurlijk begrijp ik best dat er over zorgkosten en zorgverzekeringen meer te zeggen is, maar het basisidee is toch dat we met z'n allen maandelijks een bedrag betalen en dat degenen die het nodig hebben daarvan profiteren. Voor dat idee van solidariteit ben ik dankbaar. En ik hoop nog veel te kunnen bijdragen en heel weinig te kosten.
Nog een getal: jullie hebben samen mijn caleidoscoop meer dan 25.000 keer bezocht. Heel erg bedankt daarvoor! Het is een onvoorstelbaar aantal blijken van meeleven. 
Bijna is het kerst. Vorig jaar kon ik met kerst bijna geen hap meer door m'n slokdarm geperst krijgen. Nu is dit mijn eerste kerst zonder slokdarm. Het kan verkeren. Gelukkig is het kerstfeest hetzelfde gebleven. En ik ben blij dat ik het feest mee kan vieren. Met iedereen die mij lief is. Dus ook met het kindje Jezus, die later man van smarten is geworden. Over solidariteit en blijken van meeleven gesproken... 

1 opmerking: