woensdag 31 december 2014

Evaluatie

Eerlijk gezegd houd ik niet zo van evaluaties. Tegenwoordig moet je al een evaluatieformulier invullen als je van een openbaar toilet komt. En verder na iedere workshop, studiedag, schooljaar, enz. Slaat een beetje door en ik ga liever meteen naar huis of verder zonder evaluatie. Maar vandaag valt er niet helemaal aan te ontkomen.
Ik had dit jaar, het gedenkwaardige jaar en het jaar onzes Heeren 2014, liever overgeslagen, in bepaald opzicht. Maar dat kan zelfs in sprookjes niet. En sneller reizen dan de tijd om daardoor van 2013 in 2015 terecht te komen, dat zit er voorlopig ook nog niet in.
Dan maar zegeningen tellen en niet teveel somberen. Ik leef nog.... heb vanmorgen 80 oliebollen gebakken en zet de traditie dus gewoon voort. Alsof het leven gewoon doorgaat.
En vanavond toch met dankbaarheid in de kerk en denken aan degenen die ons zijn ontvallen in het afgelopen jaar. Volgend jaar zou ik (of jij) ook op dat lijstje kunnen staan. Zo pluk ik de dag en tegelijkertijd gedenk ik te sterven. Ik wens je voor nu en later een zalig uiteinde en veel heil en zegen voor de tijd die ons nog rest. En we bidden en hopen dat die niet al te kort zal zijn.

2 opmerkingen:

  1. Joop, aan jou heel veel mooie en positieve momenten in het komend jaar toegewenst, liefde en vooral weer....een opgaande lijn in jouw gezondheid.
    Ik sluit me verder aan bij de vorige spreker, Roland....je hebt mooie gesproken...!

    Een meditatief moment voor jou met bijgaand stukje muziek voor in het nieuwe jaar.

    https://www.youtube.com/watch?v=fcWo1hKHu40

    Heb een mooie avond en een mooi begin van 2015!

    BeantwoordenVerwijderen