vrijdag 21 februari 2014

Je lezers tevreden houden, bedanken en nog een beetje schoolmeesteren

En dan moet je natuurlijk wel af en toe wat schrijven... als ieder bericht tot nu toe zo'n honderd keer (!) is gelezen en ik hoor van mensen die iedere dag kijken of er al een nieuw bericht is.

Heel erg bedankt voor jullie meeleven!! Nu merk ik pas hoe goed dat is, om mee te leven, belangstelling te tonen, zelfs mee te lijden. Wat fijn het is voor degene voor wie dit wordt gedaan. En niet alleen door dit blog te lezen, maar ook door een kaartje te sturen (de stapel groeit nog elke dag), te mailen, te bellen, langs te komen.

Ondanks al die lieve, meelevende mensen om me heen, hangt er bij alles wat ik doe een grote, grauwe wolk boven me en ik zie erg op tegen alles wat me nog te wachten staat bij wat ik dan maar "de behandeling" noem. Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt. In ieder geval zal m'n slokdarm weer wat ruimer worden, zodat ik misschien na een paar weken weer wat makkelijker kan eten en drinken, zonder dat de boel vastloopt en verkrampt. Ik zal jullie de details besparen.

Nog even de schoolmeester uithangen.....
Kanker is niet alleen een woord voor een akelige ziekte. Kijk maar eens op

http://www.inl.nl/zoekresultaten?q=kanker

En kijk eens naar 1500-heden en dan naar de betekenissen van het woord achter A.II. Erg leuk om daar dan weer te klikken op het boekje, want dan krijg je voorbeeldzinnen waarin het woord in díe betekenis werd gebruikt. Maar dat het woord kanker ook meerdere betekenissen heeft  is geen reden om het misbruik van het woord heden ten dage goed te praten, als zou het in een andere betekenis (níet de ziekte) worden gebruikt. Want ik denk niet dat er veel mensen zijn die weet hebben van die andere betekenissen, die overigens wel allemaal negatief zijn.

Op Facebook even meegedaan aan een discussie over het te onpas gebruiken van het woord "kanker" vooral door jongeren. Gisteren nog gehoord hoe iemand zo ongeveer om het andere woord..... (Ik hoor het de laatste weken opvallend veel.......)
Ik denk dat ze niet echt weten wat ze doen, vergeef het hun..... Gelukkig wordt er op veel scholen aandacht aan besteed. Hopen dat het een beetje helpt.....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten