maandag 7 juli 2014

Veel goed nieuws!

Eindelijk slangenloos!! Vanmiddag voor controle naar het ziekenhuis geweest en de laatste slang heeft de aftocht geblazen. Pijnloos gleden de ongeveer 40 cm slang m'n darmen uit. En ook de pleister op de laatste wonde is er af. Ook exit mct-dieet. Dat werd me ook een beetje teveel. Wennen aan een buismaag (gisteren nog urenlang vreselijke buikpijn gehad; goed kauwen Joop, kleine beetjes, licht verteerbaar, ja ik weet het) en dan ook nog een dieet. In het ziekenhuis 8 kg afgevallen dus er moet wel weer wat bij. Ik ben dus de hele dag met eten bezig. Maar nu mag ik weer alles eten, dus daarmee wordt het wel wat eenvoudiger. Toch binnenkort voorzichtig een kroketje?
M'n stem is nog ver weg, maar toch wel iets verbetering. Nu heb ik nog even de boot afgehouden, in de hoop dat het vanzelf beter gaat, maar anders wordt dat kno-arts. Maar ik heb nu wel even genoeg van onderzoeken die verder gaan dan het puntje van m'n tong.
Hartslag wordt ook wat minder snel. Heb één van de vorige nachten 80 per minuut gemeten en dat begint al een beetje op normaal te lijken. Bij inspanning wil ik liever niet meten. Ik hoef niet alles te weten.
Kon ik, net uit het ziekenhuis, net heen en weer naar het toilet, vandaag heb ik van van de parkeerplaats van het ziekenhuis helemaal naar de afdeling chirurgie gelopen en ook weer terug. Dat is een flinke vooruitgang. Zal vast maar eens gaan kijken hoe m'n fiets erbij staat. O ja, ik slaap gewoon boven, naast Sjanie. Was niet eenvoudig daar te komen de eerste keren, maar wel de moeite waard.
Dank voor jullie enorme meeleven! Dit blog wordt zó vaak gelezen. Ik zit af en toe gewoon te blozen als ik de aantallen zie. Geeft me ook een gevoel van dankbaarheid. Het is niet goed dat de mens alleen is. Adam was het daar ook al helemaal mee eens!
Over drie weken volgende controle, met bloed prikken en longfoto van tevoren.
Maar eerst morgen m'n aquarium schoonmaken. Dan moet er ook 60 liter water uit en 60 liter vers water er in. Dat wordt dus 120 keer heen en weer lopen naar de keuken in plaats van 12 keer. Of zei de dokter niet alleen "u mag alles weer eten", maar ook "u mag alles weer doen"? Lastig om alles te onthouden.

3 opmerkingen:

  1. Goed nieuws = fijn nieuws! En een hartslag van 80 klinkt goed. Ik zat daar in de nacht van zaterdag op zondag rond half 1 ruim boven! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig en heerlijk nieuws Joop, ik werd er helemaal blij van!! God is goed en groot!! Stapje voor stapje kom je er!! Heftig en zwaar geweest, nu hopen en bidden dat het goed gaat! Wij blijven aan je denken en voor je bidden! Liefs Aga.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joop...ik word helemaal blij van de positieve tendens in je laatste blogs.... Zo fijn om te zien dat het beter gaat. Geef jezelf met je stem even de tijd Joop.....ook je strottenhoofd heeft een flinke tik gehad met de afgelopen operatie en heeft ook tijd nodig om weer in 'zijn eigen balans' terug te komen. Liefde, rust, aandacht een wellicht nog een beetje geduld is wat jouw stem ook van jou vraagt...(vrees ik...). En inderdaad kan ik me ook voorstellen dat alles wat medisch is en nu weer je lichaam binnen wil komen even door jou geweerd wordt.....
    Ik hoop dat je heerlijke afleiding vindt in het aquarium, en de 120 halve litertjes...
    Heb het goed!
    Lieve groet,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen