donderdag 6 maart 2014

Luna


Is dit een museum?

Eerst wezen zwemmen, even wat gegeten en toen op de fiets (kilometertje of 9) op weg naar de tweede bestraling op de afdeling Radiotherapie van het Erasmus MC, locatie Dordwijk. En toen het vóór tienen allemaal achter de rug was (bovenkleding uit, weer vergeten m'n schoenen uit te trekken, positioneren, vijf minuten foto's en bestralen, bovenkleding en schoenen weer aan) zag ik, na een lekker bekertje warme chocolademelk, pas voor het eerst bewust, dat bij de achteringang, tussen twee automatische deuren, een wand met daarop de namen van.... je raadt het nooit..... de bestralingsapparaten. Pegasus, Helios, Luna en Rhea. Ik mocht deze week gebruik maken van Luna, de maangod. Een mythologische bestraling.

Ik heb nog steeds al m'n haren, een blosje op m'n wangen, een beetje hoofdpijn, een poosje gezweten in bed vannacht, een beetje slaap en verder, op wat kanker na, ben ik kerngezond. Wat zal ik vanmiddag eens gaan doen?

1 opmerking:

  1. Hoi Joop,
    Wat een hoop gedoe he, voor die paar moeten bestraling...
    We hopen en bidden dat je je goed mag blijven voelen.
    Enne, die haren blijven nog wel even zitten. In principe valt het na 2-3 weken na de 1e chemo uit.
    Stertke!
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen