maandag 9 juni 2014

(Be)spiegelingen

Ik zie m'n gezicht voor het eerst na de operatie in het spiegelende scherm van m'n laptop.
Hier ben ik dus weer! Goddank en ook jullie bedankt voor al je meeleven en gebeden, jullie niet aflatende ijver om duidelijk te maken dat het er toe doet dat het goed met me gaat. 
En Aartjan voor de berichtgeving tijdens mijn afwezigheid. Hij blijkt een goede schrijver te zijn. 
Inmiddels zit ik alleen nog vast aan het ziekenhuis met een blaassonde en een maagsonde. Morgen gaat de eerste er uit en de laatste kan ook thuis worden gebruikt, dus vanaf morgen is ontsnapping mogelijk.
Ik klaag niet natuurlijk, ben ontzettend dankbaar, maar gelukkig word je hier niet. Toch lijkt het me beter nog maar een poosje te blijven. Ik word hier overigens uitstekend verzorgd en de bemoedigende en vertroostende woorden van de verpleegsters zijn legio. En de fysio is een aardige en kundige kerel. Hij heeft me vandaag gedwongen om een flink stuk te lopen. Tot de klapdeuren en weer terug. Hij met de sondes en ik met een rollator. 
En over een paar weken thuis verder. Dit is wel de zwaarste operatie die we hier doen, vertrouwde een zuster me toe. En iemand van de IC zei dat ik wel een half jaartje moet uittrekken om weer een beetje te kunnen functioneren. Gelukkig zitten we al op vijf dagen.... 
Wisten jullie trouwens al dat er naar ruwe schatting zo'n 80 nietjes in mijn huid zijn gejast? Zelf verwijder ik die thuis door er een schroevendraaier onder te steken. Iemand die zin heeft om te helpen?

8 opmerkingen:

  1. Goed om weer wat van uzelf te horen, al waren de berichten van Aartjan inderdaad ook zeer lezenswaardig. We zien elkaar snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk en vooral fijn om je eerste bericht weer te lezen .. Hans is goed met het verwijderen van nietjes, jarenlange ervaring... alleen schiet hij nog wel eens uit ;).
    Tot snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joop wat fijn weer wat van je te horen! Wat waren het spannende dagen ook voor ons. Dan voel je hoe verbonden we met elkaar zijn! Het zijn voor jou nog steeds heel spannende dagen.... Maar Joop er is een grote stap gezet, en we hopen en bidden dat het verder goed met je mag gaan. Geweldig om het verloop zo te volgen over je! daar zijn we blij mee!! Tot ziens he!!! Lieve groeten Aga.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. inderdaad Aartjan, datzelfde dacht ik ook!
    Fijn hoor!
    gr.Tien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Joop, Goed weer wat van jezelf te horen, al had je een goede vervanger. (-; Ja, als je weer wat praatjes krijgt, dan ga je de goede kant op. Laat je maar fijn verwennen door al die verpleegsters. Groetjes, Joke B.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi Joop, wat fijn dat het zo goed met je gaat. Je krijgt weer praatjes, dat is een goed teken. Nu maar flink aansterken, zodat je snel weer naar huis kan. We leven erg met je mee en bidden je Gods nabijheid toe.
    Henk en Germa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Joop,
    Wij zijn dankbaar dat God je heeft gespaard om door deze operatie heen te komen en verder wensen wij je alle goeds toe om verder aan te sterken en op te knappen zodat je weer in je eigen vertrouwde thuis omgeving verder kan.

    Groeten van Johan en Marry

    BeantwoordenVerwijderen