donderdag 12 juni 2014

Voorlopig nog even niet fietsen

Net gedoucht, en zit nog steeds na te hijgen. M'n hart slaat alle kanten op. Ik weet, het hoeft ook nog niet, maar ik kan nog geen tien meter fietsen. Wat zeg ik: ik kan de fiets nog niet eens uit de schuur halen. Op zo'n enorme impact van de operatie had ik niet gerekend. Zaterdag voor de operatie fietste ik nog 144 km. (Prachtige tocht trouwens: langs de oude Maas tot Spijkenisse, Beneluxtunnel, langs de Nieuwe Waterweg naar Hoek van Holland, door de duinen naar Den Haag en via het Westland, De Schie en de Nieuwe Maas weer terug naar huis.)
Het is wel fijn dat ik sinds gisteren zelf douch. Dat was voor het eerst sinds een week weer lekker schoon worden onder een flinke waterstraal, want wat voelde ik me vies.
Er is nog meer goed nieuws: de stoelgang is weer op gang gebracht. Op kunstmatige en zeer onprettige wijze. Ik zal je de details besparen, maar ik verzeker je dat het hilarisch was, als je er tenminste de humor van kunt inzien. Dat lukte mij pas achteraf.
Ik slaap hier ontzettend slecht, maar ja, een te klein bed, ziekenhuisstress, zonder Sjanie naast me en met veel pijn. En m'n stem is zeer vermoeiend hees, maar dat heeft niks met slapen te maken. Ik klaag nog maar even wat door.
Vandaag begint het opnieuw leren eten. Naar verluidt met het drinken van kleine slokjes water, maar dat hoor ik nog wel vandaag. Vooralsnog hang ik nu de hele dag en nacht aan een slangetje (gelukkig nog maar één) waardoor water en een uitgebalanceerd dieet mijn lichaam binnen vloeien. Dat slangetje moet in ieder geval drie weken blijven zitten, om indien nodig, mij nog bij te kunnen voeren. Het zou natuurlijk jammer zijn van zo'n dure operatie, als ik dan alsnog verhonger.




3 opmerkingen:

  1. Zo fijn om je ook zelf weer te mogen lezen Joop, welkom terug!! Wat een ongekende weg ben je al gegaan en heb je nog te gaan.... Houd moed,..... En die nietjes ?? Je kunt er tegenwoordig hele kunstwerken mee maken; nu te zien in de Kloosterkerk in Den Haag.... Lijkt me heerlijk om jezelf te mogen zien als en waar kunstwerk!! Heb het vooral goed, Joop... Een groet uit Ridderkerk...(met allemaal oranje vlaggetjes aan mijn huis, aangebracht door de buurman....wat erg, wat erg...ik ga ze denk ik maar groen maken....)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Joop, fijn dat je weer zelf kunt schrijven en je humor hebt behouden. Als het zo door gaat ben je wie weet al snel weer bij Sjanie thuis. Sterkte in het verdere herstel! En die fiets? Dat komt vast goed. Groeten van fam. Dorst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Joop, fijn om jouw wedervaren te kunnen lezen en de humor heb je nog. ER wordt nu gevoetbald, maar dat boeit me niet echt. "s morgens in het zwembad ben je onderwerp van gesprek; Arie heeft meestal nieuws over jou en nu heb ik zelf ook je blog gevonden.
    Wens je Gods zegen toe Joop en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen